Strona główna > .NET, Java, Poradniki > Własne CodeFolds w Eclipse/NetBeans IDE (czyli #region z C# w Javie)

Własne CodeFolds w Eclipse/NetBeans IDE (czyli #region z C# w Javie)

Październik 5, 2012 Dodaj komentarz Go to comments

Organizowanie kodu w regiony znane z C# od razu mi się spodobało. Zwijania fragmentów kodu w opisane bloki jest bardzo naturalne i wygodne. Oczywiście nie zgadzam się z teorią, że regiony służą do ukrywania bałaganu w programie, dla mnie jest to forma zwiększenia przejrzystości i ułatwienia dostępu do właściwej logiki.

Mniejsza jednak o motywację😉 Ostatnio z różnych względów piszę więcej w Javie niż w C# i trochę zatęskniłem za regionami. Oto co znalazłem w potrzebie:

NetBeans
Użytkownicy NetBeans IDE są niejako uprzywilejowani, ponieważ twórcy tego narzędzia wcześniej przewidzieli zapotrzebowanie na „regiony”. Ich użycie jest bardo proste, odsyłam więc do wiki (FaqCustomCodeFolds). Plusem jest, że po zaznaczeniu fragmentu kodu pojawia się możliwość zwinięcia go w opatrzony komentarzem blok, wystarczy wybrać odpowiednią opcję z podpowiedzi umieszczanych pomiędzy numerami wiersz.

Eclipse
Pluginy, pluginy, pluginy. Taka jest już specyfika Eclipsa. Wybrałem coffee-bytes, który dobrze spełnia swoją rolę. O instalacji i sposobie korzystania przeczytacie tutaj.

IntelliJ
Nie napisałem nic o IntelliJ IDEA, ponieważ nigdy nie używałem tego IDE (wciąż pozostaję wierny Eclipsowi :)). Jednak zapewne spróbuję przekonać się do czegoś nowego i wtedy uzupełnię ten wpis o rozwiązania tam stosowane.

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

